Adrian Curaj: “Nu avem o variantă perfectă de plan-cadru pentru ciclul gimnazial”

curaj_adrian.jpgMinistrul Educaţiei, Adrian Curaj, a declarat că nu există deocamdată o variantă perfectă de plan-cadru pentru ciclul gimnazial, dar speră că, în urma dezbaterilor, se va obţine un rezultat de calitate.
“Vom mai avea o întâlnire organizată de minister pe 16 februarie şi avem o lungă lună februarie, în care tot integrăm, iar colegii mei de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei fac acest lucru. Cred că nu avem astăzi, acum, aici, o variantă perfectă de plan-cadru. Le mulţumesc mult colegilor mei din grupul de expertiză, din care au acceptat să facă parte, că au venit ieri cu un anunţ, cu o propunere anunţată public, e foarte bine. (…) În urma dezbaterilor, vom putea avea şansa să avem ceva care va fi cu adevărat de calitate şi va mişca lucrurile”, a spus ministrul, în contextul în care, miercuri, şase membri ai grupului de experţi de la Ministerul Educaţiei au anunţat că fac opinie separată şi au recomandat retragerea celor trei variante de plan-cadru puse în dezbatere.

El a adăugat că varianta finală a planului-cadru pentru ciclul gimnazial ar trebui stabilită până la finele lunii, fiind posibilă o prelungire de o săptămână. “Am numit un grup de experţi în care cred, tocmai pentru că aşteptăm opinia dânşilor. Sunt încântat că au putut să formuleze o opinie, cea mai mare parte a dânşilor sunt pentru această opinie şi am încredere că vor inspira pe cei care vor veni cu o propunere finală, pe care o aştept la sfârşitul acestei luni”, a spus ministrul, prezent la dezbaterea “Viitoarele planuri-cadru – între aşteptări şi realitate”, organizată de Federaţia Sindicatelor din Educaţie “Spiru Haret”.
Curaj a precizat că, în contextul în care începe un nou ciclu al fondurilor structurale, investiţiile trebuie orientate în aşa fel încât fiecare cadru didactic să aibă cel puţin o a doua sau o a treia competenţă.
“Poate va fi un mesaj foarte bun în spatele acelui program POCU (Programul Operaţional Capital Uman). El e structurat, are axe, tot, dar un mesaj că ne-am aştepta ca educatorul, profesorul, cadrul didactic, pe acest ciclu să beneficieze de şansa de a avea a doua sau a treia competenţă, astfel încât să nu mai fie îngrijorat că are de predat ceva între zona clară pe care o are şi ceva care s-ar putea asocia într-o sferă mai largă”, a declarat Adrian Curaj.

El a subliniat că schimbările care se produc nu trebuie să genereze griji ale cadrelor didactice, ci să reprezinte şansa unor locuri de muncă mai bune. “Trebuie să le spunem că ei (dascălii – n.r.) contează pentru noi. Trebuie să le spunem că facem intervenţii integrate, suntem la începutul unui ciclu în care putem investi fabulos şi eu sunt convins că vom investi foarte bine. (…) Nu îmi propun ca ceea ce se întâmplă să genereze grija colegilor noştri din educaţie că îşi vor pierde locul de muncă, ci şansa că vor avea nişte locuri de muncă mai speciale şi că mediul în care vor lucra va fi mai bun”, a precizat ministrul.
În cadrul dezbaterii, a luat cuvântul şi directorul general al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Ciprian Fartuşnic, care a precizat că în mediul online peste 18.000 de persoane şi-au exprimat părerea vizavi de cele trei planuri-cadru. 14.777 dintre aceste persoane au completat în întregime chestionarul pus la dispoziţie. Dintre respondenţi, două treimi au fost reprezentate de personal din sistemul de educaţie, iar o pătrime au fost elevi şi părinţi, cărora li s-au adăugat şi reprezentanţi ai unor ONG-uri.
Conform datelor prezentate, cea de-a doua variantă cadru este susţinută de peste 39% dintre respondenţi, prima variantă este agreată de către peste 19%, iar cea de-a treia variantă de peste 27%. De asemenea, aproximativ 13% au precizat că susţin o variantă diferită de plan-cadru.
Dezbaterea de joi a fost organizată în contextul în care, în 2015, ministrul Educaţiei de atunci, Sorin Cîmpeanu, a declanşat procedurile pentru reevaluarea planurilor-cadru pentru ciclul gimnazial. AGERPRES