Anton Anton: “Apreciez ca strategia pe educatie s-a finalizat”

anton_anton.jpgMinistrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Anton Anton, apreciaza ca, dupa mult timp, “Strategia pe educatie si cercetare” a fost finalizata, chiar daca in aceasta se regasesc proiecte care se deruleaza deja la nivelul ministerului sau sunt in curs de derulare.

Totodata, ministrul Educatiei apreciaza si faptul ca Strategia nu se abate de la principiile si prevederile din Proiectul de legi ale Educatiei, definitivat de un an de catre MECT.

“Este si normal sa regasim ideile din Proiect si in Strategie, din moment ce la finalizarea actului normativ al MECT au participat aproximativ aceeasi decidenti – parteneri de dialog social ai ministerului. Asadar, vad in aceasta Strategie o sustinere explicita a Proiectului de Legi ale Educatiei, un consens politic si social asupra domeniului educatiei, pe care il salut”, a afirmat Anton Anton.

In ceea ce priveste sfaturile primite din partea fostilor ministrii ai Educatiei, precum Andrei Marga, Ecaterina Andronescu sau Mircea Miclea, actualul demnitar se declara “profund emotionat” pentru sfaturile privind implementarea programelor sau viziunilor “pe care nu le-au facut sau nu le-au avut in calitatea pe care au detinut-o”.

Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a decis sa isi asume Strategia de modernizare a educatiei intitulata Educatie si Cercetare pentru Societatea Cunoasterii, se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale remis presei. Strategia a fost redactata de presedintele Comisiei Prezidentiale pentru Analiza si Elaborarea Politicilor din domeniile educatiei si cercetarii, prof. Mircea Miclea, pe baza propunerilor primite din partea mai multor semnatari ai Pactului National pentru Educatie: este vorba despre trei federatii sindicale de profil, trei partide politice parlamentare si opt asociatii, care au raspuns solicitarii de a participa la crearea strategiei. Strategia cuprinde masuri concrete si termene de realizare a modernizarii sistemului de invatamant, atat la nivel preuniversitar, cat si la nivel superior si in cercetare.