“Invatamantul superior din Romania trebuie sa se autoevalueze exigent in raport cu performantele obtinute pe piata muncii”

cristea_lidia1.jpgSustine Lidia Cristea, Rectorul Universitatii Romane de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea” din Bucuresti, in interviul acordat in exclusivitate pentru portalul www.EduManager.ro.

Domnia Sa afirma ca universitatea pe care o conduce isi dezvolta un comportament antreprenorial si un management strategic capabil sa confere competitivitate pe piata institutiilor de invatamant superior din Romania.

– Stimata Doamna Rector, care sunt principalele proiecte pe care le aveti in momentul de fata in derulare pentru imbunatatirea performantelor academice si economice ale Universitatii Romane de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea” din Bucuresti?

– Alaturi de componenta academica dezvoltarea universitatii noastre trebuie sa se bazeze pe componenta de cercetare – inovare. In acest sens ne propunem acreditarea Centrului de Relatii Internationale Studii Cercetari (CRISC) , CNCSIS, trecerea revistei EUROGLOB in categoria B+. Printre proiectele pe care le avem se afla si infiintarea si functionarea in sistem de parteneriat cu Institutul de Cercetari Juridice si cu alte Universitati din tara a Centrului National pentru promovarea Excelentei in Cercetari Juridice.

– Care sunt atu-urile pe care va bazati atunci cand incepeti campaniile de recrutare ale viitorilor studenti si ce modalitati folositi pentru a promova aceste atu-uri in randul proaspetilor absolventi de liceu?

– Raspunul este unul singur si e foarte simplu: calitatea!

– Ce strategie aveti pentru multiplicarea si diversificarea surselor de finantare ale Universitatii?

– Multiplicarea si diversificarea surselor de finantare ale Universitatii se poate realiza si prin valorificarea potentialului oferi de cercetarea stiintifica, prin creearea unui program MBA in colaborare cu Universitatea din Madrid la nivelul de taxe de 150.000 euro/ciclu.

– Cum se reflecta criza economica la nivel universitar si ce masuri ati luat pentru a minimaliza efectele acesteia?

– Inca de inceputul declansarii crizei economice ne-am orientat spre reducerea unor cheltuieli cu telefoanele mobile, fixe si am renegociat diferite contracte de prestari servicii cu furnizorii mai importanti. Reflectia crizei a fost perceputa prin reducerea cheltuielilor cu salariile angajatiilor auxiliari ca personal administrativ (s-au suspendat temporar posturile de sofer, secretari conducere, consilieri, directori administrativi). S-a eficientizat evaluarea muncii cadrelor didactice prin controlul calitatii procesului de invatamant si sublinierea celei de cercetare.

– Care sunt principiile de management dupa care va ghidati in activitatea dumneavoastra?

– Componenta de management de risc trebuie privita cu multa atentie in cadrul procesului de guvernanta in contextul adancirii in Romania a crizei economico-financiare. Universitatea “Gheorghe Cristea” trebuie sa-si dezvolte un comportament antreprenorial si un management strategic capabil sa confere competitivitate strategica, o dezvoltare a resursei umane tinere din punct de vedere “soft” cu privire la abilitatile de comunicare, leadership si spirit civic.

– Ce obiective strategice v-ati stabilit pentru noul an universitar?

– Anul universitar 2009-2010 ar trebui sa ne aduca un potential sporit de studenti si masteranzi, programe noi de master, acreditarea programelor de studiu ce sunt numai autorizate, dezvoltarea componentei de cercetare, precum si o vizibilitate puternica a Universitatii “Gheorghe Cristea”.

– Care credeti ca sunt conditiile fundamental necesare pentru ca invatamantul universitar romanesc sa urce pe scara recunoasterii si aprecierii la nivel international?

– Invatamantul superior din Romania trebuie sa manifeste o deschidere mai mare spre mediul social-economic, sa se autoevalueze exigent in raport cu performantele obtinute pe piata muncii. Copetitivitatea si concurenta la nivel european atrag standarde de calitate ridicate ce trebuie sa duca la o flexibizare si atractivitate a programelor de studiu prin aplicarea inovarii si transparentei.