FNAP-ÎP nu susţine petiţia cu privire la subiectele la română de la evaluarea naţională

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar nu susţine petiţia online cu privire la subiectele la limba şi literatura română de la evaluarea naţională.

“Am primit multe telefoane cu privire la acest subiect de la părinţii elevilor care au susţinut proba, dar, cu toată părerea de rău, nu putem susţine luarea în considerare a unor răspunsuri eronate. În urma consultărilor cu specialişti în domeniu, considerăm că baremul a fost corect stabilit şi nu există nimic interpretabil la nivelul programei clasei a VIII-a. Un barem corect nu se modifică în funcţie de răspunsurile pe care le dau participanţii la probă. Luarea în considerare a răspunsurilor greşite nu este motivată şi ar putea fi o măsură incorectă faţă de elevii care s-au pregătit, nu s-au lăsat influenţaţi de colegi şi chiar profesori şi au răspuns bine la cerinţă”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Mihaela Gună.

Potrivit acesteia, pentru subiectul II proba A, textul a fost “destul de greu”, cu multe neologisme, dar cerinţele “nu aveau darul de a pune în dificultate copiii”. Ea a susţinut că la simpla citire a textului se puteau “extrage cu uşurinţă” informaţiile solicitate.

“Este îngrijorător faptul că o bună parte a cadrelor didactice de specialitate nu au reuşit să trateze corect răspunsul cu privire la tipul propoziţiei subordonate, ridicând semne de întrebare cu privire la corectitudinea rezolvării cerinţei şi, mai ales, a baremului aferent probei”, se arată în comunicat. AGERPRES