“Piesă cu piesă”: istoria Lego sau cum poți schimba prin inovație industria jucăriilor

lego.jpg“Piesă cu piesă” este o lecție despre inovație, pasiune și valori, istorisită de David C. Robertson, supranumit profesorul LEGO, singurul om de pe această planetă care a avut acces total la managementul, partenerii și clienții companiei.

LEGO este fără doar și poate una dintre cele mai îndrăgite companii din lumea întreagă. Piesele LEGO, cele care compun și recompun universuri nesfârșite, stimulează deopotrivă imaginația copiilor, cât și pe cea a adulților. Culori diferite, forme diferite, îmbinări și posibilități nelimitate; sunt realitățile care nasc magia jocului de LEGO. Puțini dintre noi însă știu că anul 2003 putea reprezenta sfârșitul jocului pentru LEGO. Aflată la un pas de faliment, compania daneză a fost nevoită să se reinventeze piesă cu piesă, doar că de data această în realitatea hățișului contabil care era pe cale să ucidă visul copilăriei noastre.

“Povestea companiei LEGO, care a fost la un pas de faliment pentru ca ulterior să se transforme într-una dintre cele mai inovative organizații de pe piață, reprezintă o sursă de inspirație și o lecție pentru noi toți”, declară Chris Anderson, autorul cărții “The Long Tail”.

Ce spun alții despre carte

“Una dintre cele mai bune cărți de afaceri ale anului 2013”. Fortune

“Orice manager responsabil poate învăța câte ceva din lecțiile inovației predate de LEGO”. Forbes

“Deși există multe lucruri ce pot fi luate drept exemplu din renașterea LEGO, sunt de asemenea și multe de evitat. Am întâlnit mulți directori executivi care au vrut să reproducă succesul companiei LEGO, însă nu au luat în considerare trauma ce a determinat redresarea. Sfatul nostru către ei este mereu același: nu aștepta ca o criză să provoace dorința de schimbare profundă și sistemică. Deși alunecarea către faliment, așa cum s-a întâmplat cu LEGO în anul 2003, îți ascute mintea, ea nu este nici necesară și nici de dorit. Inovația permanentă trebuie să fie un produs al capacității unei organizații de a învăța și de a se adapta condițiilor de pe piață”. DAVID C. ROBERTSON

“Piesă cu piesă este un studiu de caz revelator despre modul în care o companie de talia celor de la LEGO reușește să schimbe prin inovație regulile jocului și să-și recâștige o poziție de lider pe o piață extrem de concurențială”. Bryce G. Hoffman, autorul cărții American Icon: Alan Mulally and the Fight to Save Ford Motor Company

“Piesă cu piesă” este un proiect al editurii Publica, susținut de UniCredit Țiriac Bank.

Puteți comanda “Piesă cu piesă” de David Robertson cu o reducere de 5%, la prețul de 46,55 lei, aici.