Preşedintele Consiliului de Mediere anunță că va fi semnat un protocol cu Ministerul Educației cu scopul combaterii violenţei

badulescu_codrin.jpgPreşedintele Consiliului de Mediere, Dorin Bădulescu, a anunţat marţi că va fi semnat un protocol cu Ministerul Educaţiei Naţionale care va avea în vedere derularea unui program privind medierea în şcoli cu scopul combaterii şi reducerii violenţei în rândul elevilor.

“De ce medierea în şcoală? De ce ar fi necesar? Observăm tot palierul social, şi în presă, că sunt foarte foarte multe elemente care atestă existenţa violenţei în mediul şcolar. Nu vorbim numai de clasele V-VIII, ci mai ales în zona de liceu. Este importantă dezvoltarea acestui sector, pe de o parte, pentru că elevii pot fi mediatorii de mâine, iar pe de altă parte, trebuie să încercăm pe cât posibil să stopăm aceste violenţe înainte de a degenera. Dacă mediatorii şi-au asumat un anume rol (…) al schimbării de mentalitate – dintr-o mentalitate socială îndreptată spre conflict într-o mentalitate îndreptată spre dialog şi comunicare -, modul de acţiune nu poate fi decât prin educaţie, care trebuie să fie îndreptată spre non-conflict”, a afirmat Dorin Bădulescu la ediţia a II-a a Forumului Medierii.

El a arătat că, în acest an, are ca obiectiv dezvoltarea medierii în trei domenii, business, penal şi conflictele în şcoli, zone mai puţin abordate în anii anteriori din cauză că prevederile legale permiteau mai puţin extinderea acestor sectoare, dar şi că medierea nu era cunoscută foarte bine ca metodă alternativă.
În cazul medierii în şcoli, Bădulescu a spus că aceasta se poate realiza pe baza unor programe bine alese şi structurate. “În acest moment suntem în curs de semnare a unui protocol cu Ministerul Educaţiei Naţionale pentru a derula un program în care mediatorii, pe bază de voluntariat, să încerce să implementeze această zonă a medierii în şcoli, ideea de non-conflict, de rezolvare paşnică a disputelor. Practic, se doreşte crearea unor elevi care să aibă capacitatea de a încerca şi reuşi să aplaneze conflictele care apar între elevi în zona de şcoală”, a subliniat preşedintele Consiliului de Mediere, care a adăugat că alte conflicte care trebuie rezolvate sunt cele părinte – profesor sau elev – profesor. AGERPRES