Studenţii de la ASE vor putea analiza comportamentul consumatorilor cu un dispozitiv de urmărire a retinei

ase bucrestii.jpgStudenţii Facultăţii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice vor putea desfăşura studii şi vor putea analiza comportamentele consumatorilor la diferite elemente specifice industriei publicităţii cu ajutorul unui echipament de urmărire a retinei, care a intrat în dotarea Laboratorului de cercetare de marketing al instituţiei. Echipamentul are rolul de a analiza informaţia captată şi de a o transforma în date concrete prin intermediul unui soft modern, utilizat în cercetare de către companii internaţionale pentru obţinerea de date relevante în industria publicităţii.

Cu ajutorul unor ochelari speciali, oferiţi subiecţilor, studenţii vor putea investiga cum funcţionează mintea unui posibil cumpărător, observând cu precizie la ce se uită acesta şi ce anume îl interesează din ceea ce vede. În acest fel va putea fi definit comportamentul cumpărătorului în momentul în care el intră în contact cu elementele testate, precum materiale publicitare, produse sau rafturi din magazine.
De asemenea, vor putea fi cercetaţi stimulii la care reacţionează privitorul, câtă atenţie este acordată mărcii, preţului, ambalajului, mesajului promoţional sau altor elemente dintr-o imagine sau ce anume derutează şi produce confuzie în timpul scanării vizuale.

“Solicitarea de dotare a laboratorului de marketing ne-a fost adresată în urmă cu două luni de către ASE şi astăzi ne aflăm la momentul în care inaugurăm acest proiect. Practic, laboratorul despre care vorbim se ocupă de cercetarea în marketing, ceea ce înseamnă că se identifică toate mişcările retinei şi sunt înregistrate şi prelucrate de un software. Întotdeauna noi, ca instituţie, am acordat o deosebită importanţă educaţiei şi nu în ultimul rând cercetării. Iată că acest proiect vine practic să sprijine infrastructura necesară atât a laboratorului de cercetare în marketing, cât şi a cercetării în sine”, a declarat joi, la inaugurarea echipamentului, Haci Ahmet Daştan de la Agenţia de Cooperare şi Coordonare Turcă. AGERPRES